Doorgaan naar inhoud
-10% op je eerste bestelling met code WELKOM
-10% op je eerste bestelling met code WELKOM

Klantenservice en veel gestelde vragen

Bestellen

Zoeken> Hoe zoek ik een product?

De balnrijkste zoekmethoden zijn via het menu Assortiment of de Zoekbalk.

Zoeken via het menu assortiment

Je kunt een product zoeken door via het menu Assortiment. Met de filters kun je de selctie verfijnen. Selecteer een product door er op te klikken. Je komt nu op de productpagina.

Zoeken via de zoekbalk

Zoek een product door bijvoorbeeld de categorie , de naam, de kleur of het merk in te voeren in de zoekbalk. Gebruik je meerdere zoektermen? Bijvoorbeeld vibrator en zwart, voeg dan een spatie toe tussen de twee zoektermen, dus vibrator zwart. Er verschijnen als er meer opties zijn verschillende resultaten. Selecteer je product, door erop te klikken. Je komt nu op de productpagina.

Productpagina> Hoe selecteer ik een product?

Als je na het zoeken op de productpagina van het te bestellen product bent, kun je de informatie lezen. Vervolgens kun je hier verschillende opties/varianten kiezen (afhankelijk van het product), zoals:

  • het aantal stuks dat je wilt bestellen
  • de maat/inhoud/grootte die je wilt bestellen
  • de kleur die je wilt bestellen.
  • Ben je klaar? Dan voeg je het product toe aan je winkelwagen door te klikken op toevoegen aan winkelwagen.

Nu zie je dat je product is toegevoegd aan het winkelwagen icoontje rechts bovenaan de pagina.

Winkelwagen> hoe bestel ik het product?

Ga naar de pagina van jouw winkelwagen (klik op het icoontje rechtsboven in het scherm).

  1. Controleer of de juiste product(en) en de juiste aantallen in de lijst staan.
  2. Klik je op Bereken verzendkosten voor het berekenen van de verzendkosten.
  3. Kies (indein gevraagd) je land en voer je postcode in.
  4. Klik op de button Bereken verzendkosten
  5. Ben je akkoord, klik dan op de button Uitchecken.

Je komt nu op de Uitcheck pagina.

Hier vul je in:

Onder bezorging:

  • Waar het pakje naartoe moet worden verzonden
  • Bij verzendwijze: hoe/met wie verzending moet gebeuren.

NB: Extra handig, je kunt, als je dat wilt, jouw gegevens opslaan voor een volgende keer.

Onder betaling:

Met welke veilige methode je wilt betalen. Bijvoorbeeld met Paypal, overschrijving of creditcard.

Klik op de blauwe betaalbalk om het bestelproces af te ronden en je bestelling definitief te maken.

Je ontvangt vervolgens een bestelbevestiging in het opgegeven e-mailadres of in een bericht op je mobiele telefoon.

Afrekenen> Hoe gebruik ik de kortingscode?

Regelmatig heeft tikkeltje bijzondere acties. Bijvoorbeeld kortingen.

Om gebruik te maken van de actie, maakt tikkeltje een kortingscode aan. Deze bestaat meestal uit een aantal letters en cijfers. Bijvoorbeeld KERST123. De code vind je meestal in een reclame-uiting, op social media of bijvoorbeeld in de balk bovenaan de website.

De code voer je in bij het uitchecken . Op de uitcheck pagina staat een kortingveld. LET OP: je ziet dit veld alleen, als er op dat moment voor de door jouw geselecteerde producten kortingsacties zijn. Anders is dit veld niet zichtbaar.

De acties hebben een geldigheidstermijn.Na de geldigheidstermijn werkt de code niet meer (en zie je het invoerveld dus ook niet meer).

Soorten acties:

  • Acties kunnen van toepassing zijn op het gehele assortiment, delen van het assortiment of op specifieke producten. Waar de actie betrekking op heeft vind je in de beschrijving.
  • Afhankelijk van de actie kun je de code meerdere keren gebruiken en soms maar eenmalig.
  • Sommige acties zijn persoonsgebonden of beschikbaar voor enkele klanten.
  • Kortingen kunnen in procenten zijn van het aankoopbedrag van het product/de producten of een max bedrag. Ook kunnen acties alleen geldig zijn bij een minimaal orderbedrag.
Betaalmethode> Hoe kan ik betalen?

Tikkeltje biedt een groot aantal betaalmethoden aan. Wel zo makkelijk. Je kunt alleen veilig betalen. Klik op de link om meer te lezen over onze verschillende betaalmethoden.

Bankafschrift> Wat komt er op mijn bankafschrift te staan?

Heb je bij tikkeltje een product gekocht? Dan zul je je de betaling op je bankafschrift onder de naam Wemadi terugvinden. Dit is het bedrijf dat eigenaar is van tikkeltje.nl.

Zie je staan Wemadi Stichting Mollie Payments (of stg Mol), met de bankrekening NL51DEUT0265262461. Dan klopt dat. Stichting Mollie is een betrouwbaar bedrijf dat online betalingen verwerkt voor webshops en andere organisaties. Deze betalingsverwerker regelt de betaling tussen jou en webwinkels waar je producten koopt. Dit regelt Mollie voor meer dan 200.000 bedrijven. Mollie zorgt ervoor dat jouw geld veilig bij tikkeltje terecht komt.

Bestelling> Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

Na je bestelling krijg je op het beeldscherm de melding dat je bestelling is bevestigd met het verzendadres, het bedrag en hoe je hebt betaald.

Vervolgens ontvang je automatisch een bestelbevestiging in je e-mail met daarop de adresgegevens waar het pakje naar toe wordt verzonden, het bedrag en de verzendkosten. Het onderwerp van de e-mail is: "Bestelling #[bestelnummer] is bevestigd".

Wil je de bestelling bekijken? In de e-mail staat een link naar jouw bestelling bij tikkeltje. Heb je de email niet ontvangen? Check dan ook even je spambox.

Mijn account

Account> Moet ik een een account aanmaken?

Nee, je hoeft geen account aan te maken, maar we adviseren je dit te doen als je van plan bent vaker iets bij Tikkeltje.nl te bestellen.

Het voordeel? Met een account kun je de volgende keer sneller uitchecken. Ook kun je jouw bestelgeschiedenis inzien en producten die je eerder hebt besteld (als ze nog op voorraad zijn) snel weer toevoegen aan je winkelmandje.

Account> Hoe maak ik een klant account aan?

Een klantaccount aanmaken bij Tikkeltje is makkelijk en veilig. Je hoeft geen wachtwoord op te geven, maar je krijgt een eenmalig te gebruiken code waarmee je jezelf identificeert.

Stap 1: klik je op INLOGGEN. Je voert hier het e-mailadres in waarmee je wilt inloggen.

Stap 2: Je ontvangt een e-mail met daarin een eenmalig te gebruiken code met 6 cijfers. (Het onderwerp van de e-mail is: Tikkeltje: code van 6 cijfers). Deze code vul je in op de website in het vakje "Code van 6 cijfers". Klik vervolgens op de blauwe button "Indienen"

Je account is nu aangemaakt.

LET OP: de code kun je maar 15 minuten gebruiken. Ben je te laat? dan vraag je een nieuwe code aan.

Heb je je account aangemaakt, dan kun je de code weggooien. Je krijgt als je opnieuw wilt inloggen een nieuwe code.

Account> Hoe log ik in op mijn account bij tikkeltje?

Om in te loggen in jouw account doe je het volgende:

Stap 1: klik je op INLOGGEN. Je voert hier het e-mailadres in waarmee je je account hebt aangemaakt.

Stap 2: Je ontvangt een e-mail met daarin een eenmalig te gebruiken code met 6 cijfers. Deze code vul je in op de website in het vakje "Code van 6 cijfers". Klik vervolgens op de blauwe button "Indienen"

LET OP: de code kun je maar 15 minuten gebruiken. Ben je te laat? dan vraag je een nieuwe code aan.

De code kun je na gebruik weggooien. Wil je later weer inloggen? Dan krijg je een nieuwe! Wel zo veilig en handig.

Na het inloggen kom je op jouw eigen account pagina.

Account> Een verzendadres wijzigen of nieuw adres toevoegen

Stap 1: Log in in je account.

Stap 2: Selecteer profiel (klik om de opties te openen op het pijltje naast je initialen)

Stap 3: Klik in de profiel pagina op de link "+ toevoegen" om een ander adres toe te voegen. Om een bestaand adres te wijzigen, klik je op het pennetje naast het adres.

Sla de wijziging daarna op.

LET OP: de wijziging wordt doorgevoerd op nieuwe bestellingen. Bestellingen die al zijn geplaatst, gaan naar het oude adres.

Account: Geen code ontvangen?

Er zijn verschillende redenen waarom je geen code kunt hebben ontvangen:

1) De meestvoorkomende: je hebt een typefout gemaakt in het e-mailadres. Dat kan iedereen gebeuren. Voer het correcte e-mailadres in, en kijk of je nu wel een code ontvangt (en check voordat je de code invult of je die invult in het scherm met het nieuw ingevoerde correcte e-mailadres, anders werkt de code natuurlijk niet:))

2) De code is in de SPAM box beland. Kijk in je e-mailbox met reclame/spam of je hier zojuist een e-mail van tikkeltje met de code hebt binnengekregen. Het onderwerp is: "Tikkeltje: code van 6 cijfers".

3) Anders? Neem contact met ons op en we gaan samen bekijken waarom het niet lukt.

Account> Waarom kan ik mijn e-mailadres niet wijzigen?

Je kunt het e-mailadres dat je gebruikt om in te loggen niet wijzigen. Wil je een ander e-mailadres gebruiken? Maak dan een nieuwe account aan.

LET OP: Je eerdere bestellingen die waren gekoppeld aan je andere account zijn dan niet meer zichtbaar. Heb je later toch nog vragen over een eerdere bestelling? Neem dan contact met ons op.

Account> Uitloggen

Je kunt op meerdere manieren uitloggen bij tikkeltje.

Uitloggen in de winkel

In de winkel zie je rechts bovenin een poppeltje met daarnaast de tekst 'MIJN ACCOUNT'. Daaronder staat UITL. Klik op UITL en je wordt uitgelogd op het apparaat waarmee je tikkeltje.nl bezoekt.

Uitloggen op je acountpagina

Om uit te loggen vanuit je accountpagina klik je op het rondje met je initialen. Daaronder zie je staan 'uitloggen'. Klik hierop en je bent uitgelogd op dit apparaat.

Overal uitloggen

Log je bij tikkeltje.nl in op meerdere apparaten? Als je een apparaat kwijt bent of als je je zorgen maakt over de veiligheid, kun je overal tegelijk uitloggen om de veiligheid van je account te garanderen.

Klik nadat je bent ingelogd onder je initialen (het rondje) op 'Instellingen'. Klik vervolgens op de butto 'Overal uitloggen'. Nu ben je op al je apparaten uitgelogd.

Bezorgen

Bezorgen> Wie bezorgt het pakje?

De pakketten worden standaard via de post verstuurd. In Nederland wordt het pakket afgeleverd door PostNL.

Afmeting> Past het pakje in de brievenbus?

Dat is niet op voorhand te zeggen. Grote producten uiteraard niet. Kleinere producten kunnen worden verzonden in een platte kartonnen envelop/doos die wel in de brievenbus wordt bezorgd.

Bezorgen> wordt het pakje bij de buren geleverd?

Use this text to provide answers for your most commonly asked questions.

Bezorgen> Wanneer wordt het pakje bezorgd?

De snelheid hangt af van de voorraadlocatie van het product. Hou bij standaardverzending rekening met een bezorgtermijn van 4 à 5 werkdagen. Ligt het door jou bestelde product op voorraad in Nederland, dan zul je je pakje eerder ontvangen.

Bezorgen> kan ik mijn pakket volgen?

Zodra jouw pakket vanaf onze voorraad lokatie is overhandigd aan de vervoerder van het pakje, ontvang je in je e-mail een trackingsnummer waarmee je de voortgang van de aflevering kunt volgen. Het onderwerp van de e-mail is 'Verzendingsupdates voor bestelling #[bestelnummer]'.

In deze e-mail vindt je het trackingnummer en welk product naar jouw onderweg is.

Als je op het trackingnummer in de e-mail klikt, kom je op de website van de vervoerder (bijvoorbeeld het postbedrijf), waar je de status van jouw pakje kunt volgen.

Afhankelijk van de dag van bestelling kan het 3 à 4 werkdagen duren voordat je de e-mail met de verzendingsupdate en het trackingsnummer ontvangt.

Verpakking> hoe ziet het pakje er uit?

Het pakje wordt altijd afgeleverd in een discrete verpakking zonder de naam van Tikkeltje.nl op de buitenzijde. Niemand, behalve jij, weet wat er in het pakje zit...

Als afzender zie je de logistieke afhandelaar staan. Bijvoorbeeld 'LOGISTIC OPERATOR'.

Afhankelijk van de grootte van de inhoud is het een doosje of een stevige kartonnen envelop.

Service en contact

Retour> Hoe en wanneer kan ik een product terugzenden?

Use this text to provide answers for your most commonly asked questions.

Defect> Wat doe ik al een product niet werkt?

Use this text to provide answers for your most commonly asked questions.

Wat zijn de algemene voorwaarden?

De algemene voorwaarden van Tikkeltje.nl kun je hier terugvinden.

Contact> Hoe kan ik Tikkeltje bereiken?

Ga voor deze informatie naar de pagina contact op deze website. Hier is ook een formulier waar je eenvoudig je vraag aan ons kan stellen.

Heb je vragen over een bestelling? Dan is het handig om ons ook gelijk het bestelnummer* bij tikkeltje door te geven.

Kun je het nummer niet (meer) vinden? Geen probleem. Dan komen we er samen wel uit!

*Het bestelnummer vind je in je e-mail (bevestigings- en verzendupdate berichten) die je hebt ontvangen. Het nummer staat achter een # en heeft 4 cijfers, dus bijvoorbeeld #1234).

Wie is WebwinkelKeur en waarom krijg ik een bericht?

WebwinkelKeur is een keurmerk voor webshops met als doel meer transparantie en veiligheid te brengen in de markt van het online winkelen. Zij controleren of webwinkels zoals tikkeltje.nl voldoen aan de wetgeving en belangrijke informatie op een duidelijk manier in hun webwinkel vermelden.

Geef sterren voor jouw ervaring met tikkeltje.nl

Omdat jij bij ons hebt gewinkeld, kun jij in de praktijk beoordelen wat jouw ervaring is met tikkeltje.nl. Daarom stuurt WebwinkelKeur jou na aankoop een berichtje met de vraag of je jouw ervaring sterren wilt geven. Ook kun je nog een tekstboodschap kwijt als je dat wilt. Wij vinden het fijn als je jouw ervaring met tikkeltje deelt.

WebwinkelKeur kan in het ergste geval ook helpen in het oplossen in een geschil tussen jou en tikkeltje.nl. Natuurlijk gaan we er vanuit dat dat niet nodig is en dat we altijd samen uitkomen. Neem ingeval van vragen of problemen dus altijd contact met ons op.